Więcbork: Świadczenie us
ug pralniczych - prania i dezynfekcji bielizny i odzieży szpitalne
wraz z usługą transportu dla Szpitala Powiatowego NZOZ w Więcborku<
>
Numer ogłoszenia: 252185 - 2014; data zamieszczenia: 05.12.2014
<
>
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Novum-Med Sp. z o.o. , ul. Mickiewicza 26, 89-410 Więcbork, tel. 0-52 3896231, 3896237, faks 0-52 3897263.I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIAII.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIAII.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadcze ie usług pralniczych - prania i dezynfekcji bielizny i odzieży szpitaln wraz z usługą transportu dla Szpitala Powiatowego NZOZ w Więcborku.< >
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakre u zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez okres 24 miesięcy usługi pralniczej obejmujące : - pranie - dezynfekcje, - prasowanie, maglowanie, prasowanie odzieży fasonowej - naprawy krawieckie , - segregowanie, pakowanie czystej bielizny wg podziału na komór i organizacyjne i kolor, - transport bielizny następującego asortymentu : bielizna, pościel, ręczniki, odzież, o zież fasonowa, koce, kołdry, serwety, obrusy, firany, poduszki, matera e oraz materiały służące do sprzątania tj. mopy i ścierki w ilo ciach wynikających potrzeb Zamawiającego z zachowaniem reżimu sanitarnego. Szacunkowa ilo ć ogółem całego asortymentu wynosi 74 400 kg. Podana ilość jest wiel ością szacunkową w okresie 24 m-ym. Zamawiający zastrzega sobie p awo zmniejszenia zamówienia o ile wystąpi taka konieczno . Wymagania 1. Wykonawca posiada pralnię spełniającą wymogi techniczne i sanitar o - epidemiologiczne obowiązujące w pralniach świadczących usługi na zecz podmiotów leczniczych oraz z zastosowaniem środków piorą o - dezynfekcyjnych posiadających wymagane atesty i certyfikaty 2. Zapewnia, że w procesie technologicznym uwzględnia rozdzielność pr nia bielizny brudnej, noworodkowej, bloku operacyjnego oraz oddział położniczeg 3. Transport oraz załadunek i rozładunek bielizny czystej i brudn j codziennie tj. od poniedziałku do soboty w godzinach 7:oo - 8:oo zachowaniem właściwego reżimu sanitarne . 4. W przypadku zaistnienia konieczności świadczenia usługi w dodatkowe ni wolne od pracy szczegółowy zakres usługi zostanie uzgodniony pr ez Zamawiającego z Wykonawc 5. Transport bielizny odbywać się będzie środkami transportu oddzielnymi dla brudnej i czystej bielizny lub środkami transportu posiadający i szczelną i podzieloną komorę załadunkową tak aby bielizna czyst nie miała kontaktu z bielizną brudną. Wykonawca zapewnia dostę do dokumentacji potwierdzającej mycie i dezynfekcję pojazd . 6. Transport bielizny brudnej z magazynu Zamawiającego do pralni ora czystej (wypranej) do magazynu Zamawiającego odbywać się będzie śro kami transportu Wykonawcy i na jego koszt. 7. Bielizna czysta musi być transportowana w opakowaniach ochronnych jednorazowych, transparentnych i nieprzemakalnych. Bielizna z oddział w zabiegowych i oddziału noworodkowego będzie pakowana w podwójne, szcze ne opakowanie wewnętrzne 8. Reklamacje ilościowe i jakościowe będą rozpatrzone i załatwi ne w terminie nie dłuższym niż 48 godzin od zgłosze a. 9. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania nieodpłatnych napraw bielizny i odzieży / drobne naprawy bielizny, przyszywanie tasiemek, guzików, na , wszycie zamka / po stwierdzeniu takiej konieczności przez Wykonawcę b dź Zamawiającego w terminie 2 dni od chwili dostarczenia bielizny i odzie y. Wykonawca winien wykazać dbałość, by bielizna nie była zamieniana nie trafiała do innych podmiotów leczniczyc 10. Wykonawca zobowiązany jest do usunięcia uszkodzeń powstałych w proc sie prania i dezynfekcji a w przypadku niemożności naprawy do odkupien a uszkodzonego asortymentu w czasie nie dłuższym niż 14 dni pod rygo em stosowania kar umownych wynikających z zapisów przedmiotowej Umow 11. Termin realizacji usługi nie może przekroczyć 24 godzin od chw li odbioru bielizny od Zamawiającego 12. Wykonawca ponosi odpowiedzialność prawną i materialną za wykony ane usługi pralnicze w zakresie jakości i zgodności z wymogami sanitarn mi wobec organów kontroli / Stacja Sanitarno Epidemiologiczna, PIP, BHP inne ) 13. Wykonawca raz na kwartał na swój koszt ma obowiązek dostarc yć Zamawiającemu kopie badań mikrobiologicznych wykonywanych w pra ni Wykonawcy potwierdzonych przez Stację Sanitarno - Epidemiologiczn , dokumentujących skuteczność prania i dezynfekcji. Zamawiający pon dto zastrzega sobie prawo wykonywania własnych wymazów czystościowyc w chwili dostarczenia bielizny do magazynu Zamawiającego w obecnoś i pracownika Wykonawcy. 14. Zamawiający zastrzega sobie prawo wizji lokalnej pralni w trakci trwania umowy. 15. W razie awarii urządzeń Wykonawca zabezpieczy wykonanie usługi w in ym obiekcie świadczącym usługi pralnicze we własnym zakresie i na w asny koszt , za zgodą i wiedzą Zamawiającego..< >
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98.31.00.0 -9, 98.31.10.00-6, 98.31.50.00-4, 60.00.00.00-8.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie /p>
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:< b> nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres miesiącach: 24.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYMIII.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie jest wymagane
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWAN A OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności ub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiąze ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
oW celu potwierdzenia warunku Wykonawca zło y oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, stano iące załącznik Nr 1 do siwz. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego w runku w tym zakresie
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający uzna ten warunek. za spełnio y jeżeli Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie do wyko ania zamówienie i wykaże się realizacją w ciągu ostatnich 3 lat rzed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działaln ści jest krótszy - w tym okresie co najmniej 1 usługi, której przedmi tem były usługi pralnicze świadczone dla placówek ochrony zdrowia o wart ści brutto nie mniejszej niż 300 000,00 zł< >
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający uzna ten warunek. za spełnio y jeżeli Wykonawca dysponuje : a)dwoma środkami transportu przeznaczonymi o wykonania zamówienia, posiadającymi podzieloną skrzynię ładunko ą na komory do brudnej i czystej bielizny;b) dysponuje min. 4 szt. wózk w transportowych do przewozu odzieży i bielizny, c) dysponują pralni , która spełnia wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z ni 26 czerwca 2012 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powi ny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działal ość leczniczą (Dz.U. 2012 nr 0 poz. 739 ). wyposażoną między inn m : - maszyny pralnicze wyposażone w automatyczne systemy dozujące śro ki piorące i dezynfekcyjne oraz w urządzenia kontrolujące parametry proc su prania i dezynfekcji, - przelotowe automatyczne urządzeni myjąco-dezynfekcyjne przeznaczone do mycia i dezynfekcji pojemników i wózków do transportu brudnej bielizny z zastosowaną barierą higieni zną oddzielającą strefę brudną od czyste /p>
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna ten warunek. za spełnio y jeżeli Wykonawcaprzedłoży opłaconą polisę, a w przypadku jej bra inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony d odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związan j z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 200 000, 00 P N ( słownie: dwieście tysięcy złotych ) p>
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIA U W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełni niu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:< >
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia waru ków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyc ące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca /p>
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć: p>
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania po a terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym m siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:< >III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do ej samej grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. wypełniony i podpisany formularz oferty - załącznik Nr . 2. oświadczenie Wykonawcy, że stosuje technologię prania, która spe nia wymogi wymienione w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26 czerwc 2012 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowia ać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność lec niczą (Dz.U. 2012 nr 0 poz. 739 ). - załącznik nr 4 S 3. oświadczenie Wykonawcy, że organizacja prania stosowana u Wykonaw y odpowiada przepisom ustawy z dnia 5 grudnia 2008r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych ludzi ( Dz. U.2008.234.1570 z p źn. zm. ) - załącznik 4 do S Z 4. oświadczenie Wykonawcy, że środki transportowe są przystosowan do przewozu bielizny i pościeli szpitalnej, jak również spełniają wszy tkie wymogi przepisów prawa powszechnie obowiązującego oraz, że będ na bieżąco poddawane myciu i dezynfekcji - załącznik nr 4 do S . 5. oświadczenie Wykonawcy, że stosowane przez niego produkty w proces e prania i dezynfekcji posiadają wszystkie niezbędne dokumen y potwierdzające dopuszczenie do użytku szpitalnego zgodnie obowiązującymi przepisami prawa oraz oznaczone są znakiem CE - załą znik nr 4 do SIWZ. 6. wykaz przewidzianych do wykonania zamówienia środków piorący h i dezynfekujących dopuszczonych do stosowania w zakładach opie i zdrowotnej - załącznik nr 6 do SIW 7. Jeżeli Wykonawca zamierza wykonywać zamówienie z udziałem podwykona ców składa wypełnione i podpisane oświadczenie - wg załącznika N 7 do SIWZ.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.IV.2) KRYTERIA OCENY OFERTIV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane przedmiotem zamówienia:
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku o treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunk w zmian
Strony przewidują możliwość zmiany postanowień umowy w okresi jej obowiązywania w następujących przypadkac : 1.zmiany stawki podatku VAT / Akcyzy dla usługi pod warunkiem zmiany te stawki przepisem prawa obowiązującym w tym zakresie. Zmiana staw k obowiązuje od dnia wejścia w życie zmienionego przepi . 2. wystąpienia okoliczności, dotyczących zmiany przedmiotu umowy, któ ych strony nie znały i nie mogły przewidzieć w trakcie prowadze ia postępowania przetargowego i podpisania umowy, pod warunkiem że zmiany e niezbędne będą dla wykonania podpisanej umowy w całości lub cz ści 3. w przypadku rozwiązania umowy wiążącej zamawiającego z Naro owym Funduszem Zdrowia w części lub w całości co do zakresu obj tego postanowieniami umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpien a od umowy w terminie rozwiązania umowy z NFZ (wypowiedzenie, wygaśnię ia itp. ) z tym zastrzeżeniem, że płaci wynagrodzenie za wykonaną c ęść umowy do tego okre . Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności,< >
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostęp
a specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
> http://www.bip.szpital-wiecbork.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem
NOVUM-MED Sp. z o.o. ul. Mickiewicza 26, 89-410 Więcbork.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 ( d ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udziele ie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielo ej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Hand u (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub c ęści zamówienia: nie< >