Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
A A A K
SmodBIP
To jest wersja archiwalna z dnia 16.05.2011, zobacz aktualną wersję tej strony.
Zmiany wprowadzono z powodu: Dodano Informacje Dotyczące Udzielanych Świadczeń Opieki Zdrowotnej w zakresie Leczenie Szpitalne w Izbie Przyjęć Szpitala

INFORMACJE DLA PACJENTÓW

Izba Przyjęć Szpitala

Przedmiotem działania Izby Przyjęć jest przyjmowanie pacjentów zgłaszających się do szpitala ze skierowaniem, jak również bez skierowania. Przyjęcia ze skierowaniem od lekarza uznanym za pilne załatwiane są poza kolejnością i bez względu na czas zgłaszania pacjenta.
Wymaganymi dokumentami od pacjenta przy przyjęciu do Szpitala są:

  • dowód ubezpieczenia: legitymacja ubezpieczeniowa, legitymacja ubezpieczenia rolniczego, legitymacja rencisty lub emeryta, dokument potwierdzający rejestrację w PUP, pacjenci opłacający tylko składkę zdrowotną muszą przedstawić dokument z Narodowego Funduszu Zdrowia o potwierdzeniu opłaty;
  • dowód tożsamości;
  • w przypadku pacjenta kraju Unii Europejskiej przedstawić należy kartę ubezpieczenia;
  • obcokrajowcy z poza krajów Unii Europejskiej winni przedstawić dokument potwierdzający ubezpieczenie zdrowotne.

Lekarz Izby Przyjęć udziela świadczeń zdrowotnych bez skierowania w przypadkach nagłych i stanach zagrożenia życia. W przypadku niezakwalifikowania pacjenta ze skierowaniem, lekarz dyżurny oddziału udziela pacjentowi specjalistycznej porady ambulatoryjnej i określa dalsze postępowanie diagnostyczno- lecznicze.

Terminy planowanych przyjęć do Szpitala są uzgadniane z pacjentem, a w przypadku braku miejsc lekarz wyznacza datę następnego przyjęcia i odnotowuje fakt w Księdze Oczekujących na przyjęcie.

Na oddziały szpitalne pacjenci transportowani są przez pielęgniarkę, ratownika medycznego lub kierowcę.

PLANOWANE PRZYJĘCIA
DO SZPITALA ODBYWAJĄ SIĘ W DNIACH
OD PONIEDZIAŁKU DO PIĄTKU
W GODZINACH OD 700 – 15
00

Niezbędne rzeczy do planowanego przyjęcia

Oprócz podstawowych dokumentów pacjent powinien ze sobą zabrać:

  • osobiste przybory toaletowe (mydło, pasta, szczoteczka do zębów, grzebień);
  • pidżamę oraz szlafrok;
  • ręcznik;
  • pantofle.


Posiłki

W Szpitalu funkcjonuje Dział Pionu Żywienia, który ustala posiłki dla pacjentów. Pion ten reprezentuje Koordynator Pionu Żywienia, który ściśle współpracuje z dietetykiem.
Każdy pacjent szpital w ciągu dnia otrzymuje 3 posiłki:

  • śniadanie od 745 do 830
  • obiad od 1200 do 1300
  • kolacja od 1700 do1730


Udzielanie informacji

Informacji o stanie zdrowia pacjenta udziela ordynator oddziału lub lekarz prowadzący bezpośrednio pacjentowi lub osobie upoważnionej przez pacjenta w chwili przyjęcia do szpitala.


Wypisy

Nasz Szpital dysponuje systemem informatycznym "Historia Choroby" w związku z tym każdy pacjent opuszczając szpital otrzymuje kartę informacyjną z opisem choroby, z zapisanymi wynikami badań laboratoryjnych i dodatkowych oraz przebiegiem leczenia. W razie konieczności lekarz prowadzący wystawi odpowiednie zaświadczenie o niezdolności do pracy.
W celu wystawienia druku o niezdolności do pracy potrzebny jest nr NIP pracodawcy.



Opublikował: Szymon Grabinski
Publikacja dnia: 16.05.2011
Podpisał: Stanisław Plewako
Dokument z dnia: 17.04.2011
Dokument oglądany razy: 6 387